måndag 28 februari 2011

Buzy buzy

Denhär dagen bara sprang iväg! Jag har hunnit uträtta några ärenden på stan och varit en sväng hos handelsträdgården. Det blev två löksorter; krokusar och narcisser. Blir fint och vårigt!

krokus

narcisser

När jag frågade om jobb så skrattade hon dock bara. =) Dom har det visst superlugnt året om. Synd! Men jag letar vidare. Har tagit det lugnt med jobbsökandet i ett par veckor nu eftersom det verkade så himla positivt efter intervjun på Årstid. Vet fortfarande inte om jag får jobbet eller ej men oavsett så måste jag step up a knotch igen. Har jobbat i stort sett varje vecka på Rosen ända sen i julas men nu har det varit lugnt i två veckor där också. Jag älskar livet som "hemmafru"! Det är underbart att kunna städa, fixa mat, tvätta, göra fint hemma, pyssla o greja med allt det praktiska i lugn och ro och faktiskt ha TID att sätta guldkant på vardagen både för mig själv och de jag älskar. Det är ju verkligen ett heltidsjobb när man lägger ner sin själ i det och det vill jag verkligen göra. Men den ständiga psykiska oron om man kommer få lön nästa månad eller inte är skitjobbig. Jag vet att jag och Stoffe klarar allt och jag njuter av livet, men nu är det dags att skaffa fast jobb! Det suger i jobbtarmen! Men jag ser ljust på det hela, känner att ett jobb is coming my way very soon. Snart så lossnar ju blomsterbranschen för vårsäsongen och då blir det mer tryck i butikerna överallt.

Nu är lägenheten iordning och tvätten i maskinen. Laddar ny energi med en supergod smoothie.

Den bästa smoothien

1/2 dl blåbär
1 dl jordgubbar
1,5 dl vaniljyoghurt
1/2 dl lättmjölk 
några msk All Bran fiber plus (de små pinnarna inte cornflakesen)
1 liten banan

perfekt mellanmål!

Lägenhetsletandet går också vidare. Vi ringde på två lovande i helgen, en tvåa och en trea, men bägge var redan uthyrda. Men det var gamla annonser så det var ju inte så konstigt. Det dyker nog upp nåt perfekt snart, vi har ju ingen panik att flytta. Älskar vår lägenhet, vi har gjort den så himla mysig så den är verkligen hemma. Men åtminstone 10 kvadrat till hade inte skadat. För närvarande bor vi på 27,5. =)
Ytterligare en anledning att hitta fast jobb förresten, så vi kan köpa ett eget ställe nån himla gång! Ett lagom stort hus på landet utanför Ljungby eller Jönköping hade inte suttit fel alls.

vår goa goa soffa!
 Nä nu får rasten vara slut. Ska ringa ett par jobbsamtal och sen gå ner och hänga tvätt.


Puss o Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar