söndag 27 februari 2011

Underbara söndag!

Va gott det är att vakna av sig själv, dricka kaffe i lugn och ro och sen göra precis vad som faller en in i en HEL DAG! Det har varit en riktig slappedag i soffan med mjukisar o fårskinnstofflor. Både jag o Stoffe har pysslat med egna projekt o haft det riktigt riktigt mysigt.
Jag fick till några söta tändsticksaskar som är jättebra att ge bort i present!



Det blev taco till middag och till efterrätt kladdkaka med dumle. Så himla gott! Lägger upp receptet på kakan här.






Smarrigaste kladdkakan med dumle


175 g margarin
3 dl vetemjöl
2 krm salt
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
5 dl strösocker
4 st ägg
1 påse dumlekolor

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och låt svalna lite. Bland i sockret direkt i grytan, sedan alla torra ingredienser och sist äggen. Häll smeten i smord eller pappersklädd form. Strö över dumlen och tryck ner dem lite i smeten. Grädda i mitten av ugnen i ca 35 minuter. Kakan ska vara fast i kanterna och lös i mitten.
Serveras helst helt kall med lite vispad grädde.

inte nyttig men god


Vi behöver verkligen verkligen nya tallrikar o vi har letat hur länge som helst. Jag är så glad för jag tror äntligen jag hittat de perfekta, både assietter och tallrikar. Frukostskålar än dock ännu efterlysta, och vi behöver bestick med. Men det är ju mysigt att leta så det gör inte så mycket. De jag hittade kom i alla fall från en webb butik, www.alvashus.se. Kolla den! Superfina saker.

tallrikar från alvas hus

assietter från alvas hus

Tycker det är så himla fint att plocka godbitar lite här och var istället för att ha en hel uppsättning av samma servis. Så länge alltsammans går i vitt så passar det ju ihop ändå. Har även kikat på underbara glas från Mine-serien från Kosta. Storasyster samlar på sådana och jag tror minsann jag ska börja göra detsamma. Dom finns i oändligt många färger men jag vill nog bara ha de ljust rosa, i alla fall till en början. =)



Kvällen fortsätter med bra film (vilken är det dock lite diskussioner om) ,smoothies och gott soffhäng. Imorgon är det måndag och en fullproppad dag så det gäller att ladda. =)


kram och puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar