onsdag 23 mars 2011

åååh va uselt!

Vad är det med arbetsmarknaden?!?! Finkammat hela Kronoberg och hela Jönköpings län (63 hela sidor på platsbanken) och hittat ÅTTA jobb som jag egentligen inte är speciellt sugen på, men tänker söka ändå. (Och självklart är noll av dom jobben blomsterjobb.) Vad hände efter jag tog min floristexamen egentligen?? Då såg allt riktigt riktigt ljust ut och extrajobben på Rosen flödade in. Jag hade inga tvivel i världen på att jag skulle få jobb som florist inom en väldigt snar framtid. Och nu då? Söker typ alla jobb jag kan hitta utan positivt resultat.
Ibland hade det varit gott att kunna sia in i framtiden angående vissa saker, som tex hur länge det kommer dröja innan ett riktigt najs floristjobb dyker min väg. Bara så man kan slappna av en smula.





SÅ. Nu är det slutdeppat. Behövde bara ventilera litegranna. Nya tag och positivt tänkade. Klart som korven jag kommer hitta ett jobb! Jag har ju i alla fall examen inom mitt drömyrke och det är ett väldigt stort steg på vägen.

 Eftermiddagen fortskrider i samma anda som förmiddagen; ska börja fila på personliga brev till alla mina jobs-to-be. Näej då måste jag nog jäklar ha mej en kopp kaffi först!


Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar