måndag 25 april 2011

Delfindopp!!

Tillbaks på hemmaplan efter en härlig helg. Påskafton blev som förväntat en trevlig tillställning med god mat, för mycket godis och trevligt sällskap. Men höjdpunkten var ju förstås igår när vi och Jenny, Magnus och Fidde åkte till Kolmården för en heldag med delfinerna! Vi åkte tidigt som tusan och 10.30 hade vi bokat tid. Sen så fick vi fika, föreläsning om delfiner, se uppvisning från VIP-platser, god lunch, rundtur bland bassängerna och till sist hoppa i våtdräkter och gå ner i vattnet. Vi fick klappa och pussa på dem, se hur de tränade dem, ta porträttbilder med dem och oss och snorkla bland dem. Allt var ganska restriktivt och vi fick inte direkt kasta oss i bassängen och surfa på delfinernas ryggar, men ju mer man tänker på det desto coolare blir det att ha varit så nära så fina djur. De är ju så söta när de ser ut att le hela tiden, och de kändes verkligen som en våt gummistövel. Tio centimeter späck har de runt nästan hela kroppen! Så jäkla smidiga och vackra djur alltså! Och från alla rum i huset där vi var hela dagen var det undervattens-panoramafönster till delfinernas bassänger så vi såg dem simma förbi när vi satt och åt etc. Det mysigaste var när jag o Stoffe satt (tillsammans med en tränare) och kelade med en delfin från bassängkanten och den slöt ögonen och bara njöt när vi kliade den. =) Tyvärr har jag inga kort ännu eftersom syrran och kolmården höll i kameran. Men jag hoppas att jag får porträttbilder hemskickat i veckan! Det blev i alla fall en riktigt härlig dag och vi hade gott sällskap med oss som hjälpte till att förgylla dagen. En once in a lifetime grej absolut!

Måndag idag och det ska bli skönt att komma igång med vardagen igen efter jobb,sjukdom och påsk. Tränade för första gången idag på evigheter och det kändes riktigt skönt i kroppen. Är dock snorig igen efter det kalla delfinvattnet igår, men nu orkar jag inte sitta still mera så det får gå som det går. Ska ge mig ut i solen om en liten stund och få lite färg så jag önskar er alla en skön ledig dag ute i det goa vädret.


Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar