måndag 22 augusti 2011

MysigaMåndag

God eftermiddag Bloggers! =) Ny vecka, nya möjligheter och nya äventyr! Härligt va?! Vet att många avskyr måndagar men jag har aldrig riktigt förstått varför, jag tycker alla veckans dagar har något bra. Just måndagar älskar jag för att det är full fart igen efter helgen, tillbaks till rutiner och vardagsbestyr (typiskt en hemmafru att säga så!?), och man får planera heela veckan lång som komma skall. Gillar't! =)
Just idag har jag varit särdeles duktig. Tog en PW på 1 timme 20 minuter och 45 minuter intensiv styrka på det. Känns gött i kroppen nu, sitter nyduschad i mjukisar och en kopp kaffe i näven. Håller på att städa, tvätta, fixa och organisera allmänt. Fiser runt och pillar lite här och var. Listan på saker att pyssla med är verkligen oändlig när man är nyinflyttad! Vi har kommit i fin ordning redan, men nu kommer ju det roliga: att bo in sig och göra varje rum exakt sådär som man vill ha det. Tänkte börja med vardagsrummet, för där är man väll ändå allra mest. Tavlorna är på G, sen har vi kollat ut bokhyllor till Stoffes miljoner filmer, och ett nytt soffbord behövs. Dessutom håller världens bästa svärmor på att sticka ett lapptäcke som kommer bli pricken över i:t i soffan. Kommer bli huur najs som helst! =)
Det går inte beskriva med ord hur lyckligt lottad jag känner mig. Inte bara med vårt mysiga stoora hem (fuck 27 kvadrat!!) utan ALLT i livet och alla människor i det. Och det kommer bara bli ännu bättre, det är ju det bästa av allt!

Nähäpp. Good Talk, men nu måste jag nog fortsätta min dag. Jag önskar er alla en fantastisk dag!! Och kom ihåg att "Den största lyckan i livet är vissheten att man blir älskad för sin egen skull. Eller rättare sagt: bli älskad trots att man är som man är!" =)


Puss och Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar