tisdag 13 september 2011

lite livsfilosofi

Jag är en av dom som mår bäst i själen av att ha en riktigt aktiv vardag, även de dagar då jag är ledig från jobbet. Har ett ganska stort behov av att känna att jag gör nåt nyttigt varje dag som för mitt liv framåt på ett eller annat vis. Brukar försöka hålla igång lika länge som Stoffen är på jobbet, vanligtvis till halv 6, så att vi bara kan koppla av och få kvalitetstid tillsammans efter en lång dag.
Mitt/vårt mål med vårt förhoppningsvis stadigt växande familjeliv är att testosteronet i familjen drar hem storkovan och jag jobbar runt 50%. Jag tillåts lyxen att vara hemmafru/matte/(mamma i framtiden) den andra halvan och det känns fuckin awesome.
Den nya butiken jag börjar jobba i på lördag känns som raka vägen till drömtillvaron. Det börjar lite försiktigt men ökar stadigt, och jag verkar ha traskat in i denna underbara butik i precis rättan tid. Det kittlar gött i maggropen när jag inser att jag precis satt mig på ett tåg som kommer ta mig precis dit jag strävat, och att jag kommer ha jäkligt roligt på vägen!

Jahopp det var lite om livsplanerna för det närmsta. Hoppas nån orkade läsa ända ner hit, =)
Kram o hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar