måndag 26 september 2011

nöjd

Jag har farit runt som en tornado sen tidigt imorse. Städat och skurat från golv till tak. Fick bli veckans storstädning idag eftersom resten av veckan består av jobb, ärenden, kalas, mera kalas och ytterligare lite jobb. Nu doftar det i alla fall skurmedel överallt och det finns inte ett dammkorn så långt ögat når. Då mår jag så himla bra! Belöningen för svettig panna och nariga händer blir att slå ner rumpan i soffan, surfa runt på hemnet och sippa på ett glas iskall mjölk. Mmm, jag känner mig så totalt avslappnad och nöjd alltså. Drömmer mig bort bland alla små fina hus här i trakterna som skulle passa mig, Stoffen, våra två kids och ett gäng hundar så jävla bra! Äkta svennebanan-liv, hell yeah! Vi har inte ekonomi att köpa nåt prellicis nu, men om en inte alltför långväga framtid kommer drömmen slå in. Bara vi fortsätter kämpa på så kommer alla bitarna fortsätta falla på plats och det känns ju sjukt bra måste jag säga.
Nu ska jag lägga bort datorn och läsa ett par sidor i bästa boken innan testosteronet yr in genom dörren och det bli Simpsons på högsta volym. =) (Puss älskling!)
Ikväll ska vi iallafall kramas i soffan och kolla på Ensam mamma söker, kanske knapra rågknäcke oxå, och självklart tända ljus! För det har jag bestämt! =)


Njut nu! Njuuuut!!
Kram o hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar