måndag 21 mars 2011

En mycket lyckad dag

Okej jag kommer bli retad till the end of time av Jenny för att jag skriver såhär corny, men det finns en låttext av Jimmy Jansson som är skitpepp att lyssna på varje morgon när man vaknar. Kolla här!

http://www.youtube.com/watch?v=3t8vr-7sIFY

"Godmorgon världen, vilken underbar dag! Säg vart går färden, vart åker vi idag? Godmorgon världen! Här kommer jag! Och det har aldrig förut känts så bra. På väg mot en ny dimension utan att veta min slutstation. Men jag är så glad att jag fick följa med. Jag är så svindlande, himlande. Jag är det stoltaste som du kan se, så låt mig stanna kvar!"

Man blir på så himla bra humör ju!! =) =)












Gårdagen blev en näst intill perfekt dag faktiskt. Mamsen hade lagat en god middag och det var roligt och mysigt att hänga lite med familjen. På vägen hem sen så svängde vi inom Hemmakväll för att hyra en film eller två, men hittade istället jättemånga bra titlar i outleten. Köpte oss varsin pizza och avnjöt dem till sista avsnittet av solsidan. Sen kom Mikael förbi och kollade på skräckis (han var räddast av alla!), och det var riktigt riktigt mysigt! Somnade nöjd och glad över att jag har så många fina människor i mitt liv.






Idag står det tvätt och städ på schemat. Håller alla redan på att tvätta två maskiner och ska strax gå ner och hänga upp dem och i med nästa lass. Det är ändå skönt på någe vis att börja veckan med en storstädning och få det rent o fint. Till middag blir det köttgryta utan kött. Tänkte göra renskavsgrytan jag testade för ett tag sen, fast med vegetariska grytbitar istället för kött. Får hoppas att det blir lyckat.


Detta behövs till själva 'såsen'
2 st gula lökar, hackade
4 dl kantareller, små eller trattkantareller
1 msk persilja, hackad
4-5 dl visp- eller mellangrädde
Salt, efter smak
Svartpeppar, efter smak
1 msk pulverbuljong helst vilt, alt köttbuljong




Jag hoppas alla får en superbra start på veckan!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar