söndag 20 mars 2011

Fenomenet söndagsmiddag!

Idag ska vi på söndagsmiddag hos mami och papi. Jag älskar verkligen söndagsmiddagar. När vi får barn ska söndagsmiddagen vara något heligt där alla är samlade och det blir extra avancerad mat med efterrätt. Det är viktigt att man bjuder in massa vänner och familj så att det blir en riktigt mysig dag. På söndagar brukar man ju ändå inte ha så jätte mycket planerat så det är ju ett perfekt tillfälle att bara umgås och må bra.
Idag blir 90 % av familjen samlad så vi ska passa på att ge papsen en liten pensionspresent, köra travhäst! Tanken är att så många som möjligt ska följa med och titta på, och sedan blir det middag och spel på kvällens lopp. Om alla kan så blir det en riktig familjedag! Ser fram emot det riktigt mycket.

Nu har jag exakt en timme på mig att göra mig anständig så det är bäst jag sätter igång, man vill ju inte att folk ska sätta maten i halsen. Det blir så otrevligt. =)

Vill tipsa om en yoghurt från yoggi (som jag slukar i skrivande stund) med smak av äpple,kanel och vanilj. Smakar exakt som äppelpaj! Mmm.


Ha en superbra söndag!!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar