onsdag 30 mars 2011

Endorfiner!!

Åh vad jag älskar att träna! Det slog mig så när jag var ute på min morgonrunda idag o bara njöt. De flesta älskar ju känslan EFTER tränining, mör och go och lite lätt hög på endorfiner. Men jag har kommit på att jag njuter mer av känslan jag får UNDER träningspasset. Att känna musklerna jobba, svetten rinner, o man pressar sig själv till max under hela passet. Håller jag på att bli tränings-oholic?? Nääääjdåe. Eller? Jag tror det är för att jag har så jäkla mycket energi i mig som måste ut, och eftersom jag för närvarande är arbetslös så måste jag ju få utlopp för den på nåt sätt. Annars är man ju trött som det är när man kommer hem efter en vanlig 8-timmars jobbdag. Men för mig just nu så är ju träningen varje morgon det mest fysiskt ansträngande jag gör en vanlig dag. Jag hoppas bara jag orkar hålla uppe, och hittar tid till, träningen sen när jag jobbar heltid. Det lär ju inte bli 6 dagar i veckan som det är nu, men 4 är väl inte för mycket begärt?! Men allt handlar väl om att prioritera och planera. Det börjar gå upp för mig vilket förmånligt liv jag har när det kommer till att kunna träna precis när man vill och hur länge man vill. Ska verkligen ta tillvara på den här tiden och inte slösa bort den.
Oj vad mycket träningstjöt det blev då. Idag är det en pysseldag här hemma. Målar och trycker och klipper och klistrar. Och däremellan gör jag lite viktiga grejer, så blir de lite mindre tråkiga. Imorgon ska jag städa och baka minsann, det ska bli mysigt. Inte städandet då men bakandet! =)



Ha en riktigt skön dag!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar