tisdag 29 mars 2011

hemmafix

Idag är det en riktigt hemmafru-dag! Tvätta, plocka i ordning lite, laga mat, träna, betala räkningar.. Har satt mig ner med en kopp kaffe nu och ska skriva in mig på arbetsförmedlingen tänkte jag. Tyvärr måste man gå dit personligen också för att inskrivningen ska aktiveras, men det ska jag försöka fixa på onsdag eller torsdag. På torsdag får vi förhoppningsvis besked om både bilköp och ny lägenhet så jag håller både tummar och tår att vi får positivt besked på bägge!
Jag blev sugen på något sött till kaffet.. Negerbollar kanske?! Fuck chokladbollar, det HETER ju negerbollar. Det har det ju gjort ända sen man var liten! Vem var det som kom på att det var tabu?? Hur som helst så hittade jag Per Morbergs egna recept på negerbollar och de låter ruskigt smaskiga. Kolla detta!

Per Morbergs negerbollar 
 
200 g margarin eller smör
2 dl socker
6 dl havregryn
2 tsk vaniljsocker
1 msk cacao
3 msk oboy
4 msk kallt starkt kaffe
Pärlsocker för rullning (cocosflarn för de som inte vill ha så mycket sött i)

Det ska testas inom en snar framtid, kanske till helgen! Negerbollar är ju så himla smidiga att ha i frysen o plocka fram när man får gäster. Lika goda frusna för tusan! Så man får sitta och gnaga lite. =) Kommer ihåg att jag och Gelis alltid åt mammas frysta negerbollar efter skolan när vi var små.. Det var tider det! =) haha.

Det kurrar i magen och börjar väl bli dags för mellis. Idag blir det en smoothie bestående av jordgubbar, blåbär, hallon, en bit banan, lite branflakes, vaniljyoghurt och en skvätt mjölk. Gott OCH nyttigt. =)



Hoppas ni haft en underbar dag och får en om möjligt ännu bättre eftermiddag och kväll!










PUSS PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar