lördag 30 april 2011

G'mornin'!

Godmorgon! Vilken fin dag det ser ut att bli. Massor med trevligheter som händer dessutom! Träningen är avklarad så jag har en liten långfrukost för mig själv medans Stoffe är på gymmet. Ska snart hoppa in i duschen och sen baka mig en mumsig äppelpaj till kaffet. Sedan under seneftermiddan ska jag bege mig mot Jönköping, för Madde har fyllt år så det vankas lite fest. Jag ska dock vara nykter så jag kan köra hem och sova i min egen säng inatt, men det ska bli himlans trevligt med lite tjejhäng. Jag hoppas kunna klämma in en stund i solen också, och till middag blir det fantastiska spagetti och köttfärssås. Mycket vitlök, gul lök och grädde ska det va!

Här kommer receptet på min äppelpaj som jag har snott rakt av ifrån mamsen!
Carinas skitgoda paj
200 g smält smör eller margarin
5-6 dl vetemjöl
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
äpplen eller bär

Blanda alltsammans till en smulig massa, men var lite försiktig med mjölet. Ta i lite i taget så konsistensen blir perfekt, den får inte bli för hård. Då blir även den gräddade smuldegen stenhård! Häll den över kanelsockrade äpplen eller bär som pudrats med potatismjöl. Grädda i 175 grader i 20-25 minuter.

Jag ska bara göra en liten paj idag så jag måste nog dela receptet på 3. Men det är verkligen den bästa pajen som finns i hela världen. Serveras självklart med vaniljsås i massor! =)


Ha en superfin dag!

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar