fredag 22 april 2011

Härliga vårplanteringar

Ett måste när våren är här är ju att fixa lite nya blommor hemma, både inne och ute. Lökar, penséer, bellis och tulpaner. Vi måste passa på innan säsongen tar slut! De kostar bara några tior dessutom, så alla har råd! Eftersom vi inte har någon balkong så gör jag mitt vårfix inomhus, ställer undan det som känns lite vintrigt och byter upp mig mot mer blommande växter. Mårbackapelargoner och hortensior är storfavoriter i fönstren, och i en söt plantering på bordet vill jag ha suckelenter, vit mini våreld, hjärtan på tråd och massor med vit och grå sten toppat med vita prydnadsfjärilar! =) Jag tror de flesta vill ha mer ljusa färger och pasteller när det blir vår och sommar. Det är kul att ändra inredningen efter säsong tycker jag. Men vi som har nästan helt vitt hemma har nu ett otroligt ljust och energigivande hem när solen skiner ute. Det ljuset borde alla ha hemma, behövs ingen ljusterapi här inte! =)
Här kommer lite inspirationsbilder.

Stilleben modell större ute i trädgården.


Bellis, ranunkler och penséer.
Frossa bland vårens guldkorn, bla viol, tulpaner och påskliljor.
Lagom påskigt med bellis, murgröna och tete a tete.
Krans med grönmossa och vit pärlhyacint.
Hortensia
Krokus i superfina lerkrukor.
Glaskupor med lösa lökar och snittblommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar