onsdag 27 april 2011

Tillbaks efter strömavbrott!

Äntligen ljus och internet i lägenheten igen efter en hel dag med stoppad el, de sätter in elmätare hos grannarna. Vad handikappad jag varit hela dagen. Hade skrivit en lång lång lista med saker att fixa och företag att ringa, men utan internet kunde jag ju inte ens kolla upp numret till de jag ville ringa! Gott att vara tillbaka iallafall. Jag ska ta några dagar (eller hur lång tid det nu tar, en vecka?) att beta av min långa lista med viktigheter, så blir man av med den tyngden från axlarna sen. Och det känns alltid bättre att skriva en lista, så ser man när sak efter sak kan strykas och man behöver inte oroa sig för att glömma något. Tråkigt men nödvändigt och efteråt när man gjort allt man kan så är det tillåtet att slappna av igen.


Till middag blev det grillat idag igen. Kyckling den här gången, marinerad i grillolja, citron och honung. Mums! La på ett par färska champinjoner på grillen också, det slår aldrig fel. Tänk vilken tur att grillad mat är så himla gott att man vill äta det jämt. Det är ju ett skitnyttigt sätt att tillaga maten på, behövs noll fett eller olja. Kanoners!

Stoffe kom precis hem från jobbet så vi sitter med varsin kopp kaffe och samlar lite energi. Måste ta tag i iallafall delar av listan innan det blir kväller.




Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar