torsdag 18 augusti 2011

Florist Javisst!!

God kväll bloggers! Snart en vecka av nästan-egen-blomsterbutik gjord. Känns otroligt skönt men också lite sorgligt. Det har varit riktigt roligt nästan hela tiden! Det enda som varit jobbigt är att jag är så pass färsk i butiken, bara en vecka på nacken, så jag vet ju INGENTING om system, vanor, stamkunder, normala utbudet i butiken, hur mycket som säljs en vanlig lördag, stilen på sorgbinderier mm mm. Men jag tycker jag har hållt ställningarna riktigt bra så man blir änna lite stolt. =) Och idag var dessutom en sån där dag när allt kändes rätt, blev svinsnyggt och jag kände mig som den bästa floristen i hela Jönköpings län. Jag känner verkligen att jag kan min shit och det ger ju såklart en hel flock med glädjefjärilar i hjärtat. =) Jag är så lyckligt lottad som har ett sånt underbart yrke! Att bli florist är det bästa jag gjort i hela mitt liv! Förutom att träffa Stoffekoffen då förstås, men kärleken styr man ju faktiskt inte över, det är ju ödet att två själsfränder möts. =)
Fredag imorron, ack så gatt! Efter lång arbetsdag (och arbetsvecka med för den delen!) blir det fredagsmys all in!
Nu dusch och sen tecknade Kung Fu Panda som jag lånat på bibblan! =) =)






Soo long bitches! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar