fredag 18 mars 2011

Kväller

Tänk va mysigt det är när det börjar bli mörkt om kvällen och man smyger omkring i alla rum och tänder små lampor och kanske lite levande ljus. Jag gillar det! Och idag har jag monterat upp vår nya golvlampa som blev helt kalasfin. Mycket nöjda är vi över vårat storfynd!

Det blev inget kakbak idag, jag fastnade i soffan med Stoffe. Men det är ju en hel dag imorgon också som ska fyllas med bus. Ikväll blir det att dricka te och se på skräckis! Vi käkade ju vårt onyttiga igår så kvällen får gå i hälsans tecken. Men jag tycker det är skönt att äta bra och träna mycket, gillar att känna mig hälsosam. Som tur är har jag träffat en man som känner likadant och det gör det ju mycket lättare att kunna ha det som livsstil. Men ni måste ju tänka att jag sitter här och blåljuger så många gotterecept som jag lägger upp här varje dag! haha. =)


Åh nej nu har jag hittat ett nytt recept jag måste prova igen.. Vaniljkladdkaka! Kolla in detta:

200 g  margarin
2 dl  socker
2 tsk  vaniljsocker
3 st  ägg
1 tsk  bakpulver
2 dl  vetemjöl

 Vispa margarin och socker vitt och pösigt. Rör ner vaniljsocker och äggen ett i taget. Rör i mjöl och bakpulver. Grädda i ca 20 minuter i 200 grader, kakan ska vara kladdig inuti. Pudra med florsocker när den svalnat och servera med grädde och bär. Låter ju skitgott!!





Oh nu börjar det suga i gottetarmen.. Bäst jag knäpper på teven och tänker på något annat. =)  haha

Ha en helt underbar kväll allesammans! Vi hörs imorgon pigga och glada.


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar