fredag 22 april 2011

Älskar våren!!

Nu när våren är här på riktigt märker man hur mycket man saknat den hela det mörka året. Jag tycker verkligen att alla årstider har sin charm, men våren är nåt speciellt ändå. Ljuset och värmen, allt blir grönt igen, grillpremiären, kunna vara ute utan ett ton kläder och suget att vara ute istället för inne. Alla bekymmer blir mindre och man njuter verkligen av livet här och nu. Man blir så jäkla mycket piggare och gladare, utan att man visste att man KUNDE bli piggare och gladare. Nej jag älskar verkligen våren! Försöker njuta av varje dag och ta tillvara på minsta lilla solstråle.
Sitter och äter frukost i lugn och ro i sällskap av en mysig film, Aliens in the attic. Väntar på att solen ska värma lite mer, sen blir det shortspremiär och ut på en filt i gräset. Gott!
Fredag idag med självskrivet fredagsmys! Bästa kvällen på hela veckan, alla kategorier! =) Blir dock ingen självskriven fredagsmys-mat till middag, utan en bubblare i form av kokt torskrygg (fångad av svärfar), dillkokt pressad potatis, baconlindad sparris och äggsås. Jag hoppas att jag har några räkor i frysen också! Gott!
Äggsåsen gör jag på ett par hårdkokta hackade ägg, några dl matlagningsgrädde, lite smör och vetemjöl (bottenredning), salt och dill. Gör själva såsen först och lägg i ägg och dill först när den är färdigredd.
Torskryggen skär jag i portionsbitar och kokar med fiskbuljong, salt och dill i ca 3 minuter. Kommer bli kalas!



Jag önskar er alla en skön fredag!

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar