fredag 5 augusti 2011

Det är dags föör... fredagsmyyyysss!!

God fredag mina vänner! Mmm med helg igen. Nu är det verkligen nedräkning för jobbstart, så vi njuter lite extra här. Men det sitter illfint att hiva in lite kosing på att göra nåt man älskar, så känner både jag och Stoffe. Det är nog ganska få förunnat att känna så, det är fasen inte lätt att hitta yrket man verkligen hjärtar. Men det är viktigt att komma ihåg att alla KAN känna så, bara man vågar satsa och kämpar på.

Igår var vi i Värnamo hela dagen, var och hälsade på en staffe-kennel som vi fick nys om på SKK för ett tag sen. De ska para sin underbaring Bella om några veckor, och vi håller både tummar och tår att det blir valpar. Goshigoshigoooossshh! Jag har nördat in på valp- och hundböcker. Lusläser och tar anteckningar, OMG! Men vaddå, jag vill verkligen göra allt rätt. Vi ska ju ha världens bästa hund. Eller så.

Idag har mamsen och pappsen och onkel varit här på sillunch. Dömysigt! Till efterrätt blev det rabarberpaj, från den enorma rabarberbusken i trädgården. Gott! Dock får man ju brotta undan tio mördarsniglar för att kunna skörda härligheten, minde gott! Eller vad vet jag, det mesta är ju gott att fritera. =)

Nähäpp, jag är ledsen men nu måste allt fokus läggas på veckans viktigaste: fredaaagsmyyyys! Hög tid. Hög tid. Fram med vinet och filmen, pronto!


Peace out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar